GoogleAnalytics

Monikanavat

Kurkista viimeisen napsautuksen taakse – tutustu siihen miten markkinointikanavat yhdessä saavat aikaan myyntiä ja tuloksia.

Yleiskatsaus

Asiakkaat tutkivat, vertailevat ja tekevät ostopäätöksiä eri aikoina ja erilaisissa paikoissa, joten tulojen mittaaminen vain viimeisen napsautuksen perusteella ei anna kattavaa kuvaa ja joitakin parhaiden asiakkaiden tavoittamisen kannalta tärkeitä asioita saattaa jäädä huomaamatta.

Google Analyticsin monikanavat antavat mahdollisuuden tutustua erilaisten digitaalisten medioiden väliseen vuorovaikutukseen. Monikanavien avulla näet myös, miten kanavat yhdessä saavat aikaan myyntiä ja tuloksia. Tämän työkalun avulla voit tehdä tärkeitä mainonnan sijoituksiin liittyviä markkinointipäätöksiä sekä makrotasolla (mitä kanavia) että mikrotasolla (esim. mitä avainsanoja ja mainoksen sijoitteluja).

Miten se toimii?

Viisi monikanavaraporttia näyttävät kanavat, joiden kanssa asiakkaasi ovat olleet vuorovaikutuksessa niiden 30 päivän aikana, jotka edeltävät tuloksen syntymistä tai ostamista. Raporteissa näkyvät seuraavat tärkeät tiedot:

  • Avustetut tulokset kertovat, miten ja milloin eri kanavat vaikuttivat tulosten syntymiseen.
  • Viive auttaa ymmärtämään tulokseen kuluvaa aikaa.
  • Reitin pituus -raportti näyttää vierailijoiden vuorovaikutuksten määrän ennen tuloksen syntymistä.
  • Suosituimmat tulosreitit -raportti kuvaa asiakkaiden kulkemia reittejä.

Miksi monikanavia kannattaa käyttää?

  • Voit katsella kaikkia digitaalisia markkinointikanavia yhdessä paikassa.
  • Saat tarkempia tietoja markkinointihankkeiden arvosta.
  • Saat kattavan kuvan vaiheista, jotka asiakkaat käyvät läpi ennen ostamista tai tuloksen syntymistä.
  • Voit kehittää markkinointia kanavien tehokkuuden perusteella.
  • Voit tehdä oikeita digitaalisen markkinoinnin budjetointipäätöksiä.

Asiakkaan menestystarina

ONYX HOSPITALITY GROUP

”Monikanavien ansiosta näemme nyt, miten asiakkaat tavoittavat sivustomme ja tuottavat tulosta – kaikilta kanaviltamme. Monikanavien avulla voimme tehdä verkkomarkkinointitoiminnoille vaikuttavuusanalyyseja ja tarkastella niitä kanavien ja vaiheiden yhdistelminä, joissa menestys vaihtelee, sen sijaan että tarkastelisimme vain viimeisen napsautuksen kanavia erikseen.”