Tietoja Google-teoshausta
Esittely
Ajatuksia ja mielipiteitä
Yleisiä ohjeita

Yhteistyökumppaniohjelma
Kustantajille ja kirjailijoille
Liity nyt
Yhteistyökumppaniohjeita

Kirjastoyhteistyö
Esittely
Kirjastoyhteistyökumppanit
Kirjastonhoitajan ohje

Yhteistyökumppaneiden menestystarinoita

Arcadia Publishing tavoittaa Google-teoshaun avulla uusia ostajia tuhansille teoksille
Arcadia

Arcadia Publishing -kustantamon luetteloon kuuluu yli 3 000 nimikettä, ja se onkin Yhdysvaltojen johtava paikallishistoriallisten teosten julkaisija. Arcadia luo huipputeknologian avulla laadukkaita historiajulkaisuja paikallisille markkinoille. Sarjoja ovat mm. Images of America, Campus History, Then and Now ja Corporate History. Yritys on perustettu vuonna 1993. Sen päämajassa Etelä-Carolinan Mt. Pleasantissa sekä neljässä alueellisessa toimistossa työskentelee yhteensä 70 henkilöä. Arcadia kustantaa tavallisesti vuosittain noin 500 uutta teosta.


”Olemme ilmoittaneet mukaan kaikki uudet julkaistut teokset, ja lähetämme teoksia tavallisesti joka viikko... Tähän mennessä kokemukset ovat olleet hyvin positiivisia. Ohjelmaan rekisteröityminen ja käytön aloittaminen oli helppoa."

Kate Everingham
Myyntijohtaja

Haaste

Koska Arcadia on suurikokoinen erikoiskustantaja, sillä on kaksi päähaastetta. Toinen on luettelon paikallinen luonne. "Julkaisemamme kirjat kiinnostavat kirjan käsittelemällä alueella asuvien ihmisten lisäksi esimerkiksi niitä, jotka ovat joskus asuneet tai haluaisivat asua siellä, tai joiden sukulaisia on joskus asunut alueella", sanoo myyntijohtaja Kate Everingham. "Tavallisesti kuitenkin kirjoja on myyty vain paikallisissa kirjakaupoissa. Näin ei tavoiteta kaikkia kohderyhmään kuuluvia." Toisen haasteen muodostavat Arcadian julkaisemien teosten suuri määrä ja julkaisutiheys – noin 8–10 uutta teosta viikossa. "Markkinointimme perustuu siihen, että ihmiset tietävät meidän erikoistuvan paikallisteoksiin, eikä niinkään siihen, sen sijaan he tietäisivät erikseen jokaisesta teoksesta. Näin suuren teosmäärän tehokas markkinointi on suuri haaste."

Arcadialla on markkinointitiimi, joka käyttää useita lähestymistapoja, kuten Amazon-suositteluohjelmaa, arvostelujen ja mainintojen saamista paikallislehtiin sekä suoria sähköpostimarkkinointikampanjoita vanhoille asiakkaille.

Ratkaisu

Kun Arcadian väki syksyllä 2004 kuuli Google-teoshakuohjelmasta kustannusalan kollegoiltaan, he alkoivat suunnitella ohjelman lisäämistä markkinointiarsenaaliinsa. Everingham kertoo, että aluksi "pohdimme yrityksessä, miten Googlen-teoshaku suhtautuisi voimassa oleviin sopimuksiimme. Totesimme, että sopimuksemme sallii tietyn määrän sisältöä näytettävän teoksen markkinoinnissa. Lisäksi Googlen-teoshaun jokaisella sivulla turvataan tekijänoikeus, joten olimme hyvin tyytyväisiä." Ensin Arcadia liitti kaikki suosituimmat teoksensa teoshakuun ja sitten jokaisen saatavilla olevan teoksensa.

Google-teoshaku on "keino saada lisää näkyvyyttä ja levittää tietoa Arcadiasta, sekä lisätä ihmisten tietoisuutta teoksistamme", sanoo Everingham. "Toivomme, että se puolestaan vaikuttaa myyntiin. Google-teoshaku
”Google-teoshaun avulla voimme markkinoida kirjojamme vanhojen, rajoittuneiden alueiden ulkopuolella. ”


”Google-teoshaun avulla voimme markkinoida kirjojamme vanhojen tuttujen, rajattujen alueiden ulkopuolella.”

Kate Everingham
Myyntijohtaja

Tällä hetkellä Arcadialla on yli tuhat teosta Google-teoshaussa ja tuhatta muuta valmistellaan parhaillaan. "Olemme ilmoittaneet mukaan kaikki uudet julkaistut teokset, ja lähetämme teoksia tavallisesti joka viikko", sanoo Everingham. Hän lisää, että vaikka vielä on liian aikaista saada tarkkoja tuloksia, Google-teoshaku "vaikuttaa hyvin lupaavalta. Tähän mennessä kokemukset ovat olleet hyvin positiivisia. Ohjelmaan rekisteröityminen ja sen käytön aloittaminen oli helppoa.”

Kun Everinghamilta kysytään Google-teoshaun muista puolista, hän sanoo: "Se on ainutlaatuinen – vaikea verrata muihin verkkomarkkinointiohjelmiin." Hän lisää: "Monet käyttävät Googlea oletushakukoneena. Kun joku hakee kaupungin nimeä, ilmestymme hakutulosten alkupäähän, mikä on loistavaa meille. Mahdollisuus ohjata ihmisiä kirjojemme luo ja tarjota heille ostomahdollisuus tuo meille arvokkaan edun."

Tietoja Google-teoshausta

Google-teoshaku antaa kustantajille mahdollisuuden markkinoida teoksiaan Googlessa. Google käy kustantajan nimikkeiden koko tekstin läpi, jotta käyttäjät löytävät teoksia, jotka vastaavat heidän hakemiaan aiheita. Kun käyttäjät napsauttavat teoshakutulosta, he siirtyvät Googlen isännöimälle verkkosivulle, jolla näkyy skannattu kuva teoksen kyseisestä sivusta. Jokaisella sivulla on myös useita "Osta" -linkkejä, joiden avulla käyttäjät voivat ostaa teoksen online-jälleenmyyjältä. Näillä sivuilla saattaa näkyä myös sisällön mukaan kohdistettuja AdWords-mainoksia. Kustantajille maksetaan osuus tuloista, jotka heidän sisältösivuillaan näytetyistä mainoksista saadaan.

©2011 Google - Etusivu - Tietoja Googlesta - Tietosuojakäytäntö