Sivut

Kommentit (1930)

Vanha elli

Kuva on huono ja kukka oli melkein kukkinut. Terälehdet muistuttavat leinikinlehtiä ja niitä on viisi kukassaan. Lehdet ovat kuvassa aika oikean väriset. En tuntenut kasvia ennestään, vaikka kasvaa takapihan kukkakedon tienlaidassa, mutta kasvikirjassa sanottiin sen olevan hyvin yleinen Etelä-Suomessa.

Zoomaamalla näkee vähän paremmin. Isot vihreät lehdet eivät kuulu tähän kasviin. Mikä?


Vastaan itse, kun tuo kuva on huono eli se on hopeahanhikki. Sillä on jotenkin viehkeänväriset lehdet, vaikka vaatimaton kukka onkin.
Vanha elli

Minäkin vastaan omaan kysymykseeni 25.7.19:17. Kasvi on hapsijukka ja on siis kuvattu kasvitieteellisessä puutarhassa.

Samassa paikassa on kuvattu tämäkin minkä nimeä en löytänyt. Ehkä joku tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
katinka

Minäkin vastaan omaan kysymykseeni 25.7.19:17. Kasvi on hapsijukka ja on siis kuvattu kasvitieteellisessä puutarhassa.

Samassa paikassa on kuvattu tämäkin minkä nimeä en löytänyt. Ehkä joku tietää.


Täpläsievikki.

Mitähän nämä?

Myöhässä, kun nyt vasta alkavat kukkia, mutta kesäkukkia kuitenkin. Eka kesää minulla ja viimeistä myös. En jaksa näin myöhäistä kukkimista kesäkukilta odottaa. (Kuva vaihdettu 22.8.)

Tuota edellä ollutta täpläsievikkiä kasvatin muutamana kesänä, mutta en enää.

Ehkä tämä on jo täällä ollutkin, laitan kuitenkin, Kun
"paperia" riittää.
Koiralenkillä näitä näkee.Jättipalsami nimeltään. Kaunis
kukka mutta viheliäinen leviämään, Yhden varren kukinta
voi tuottaa jopa 4000 siementä, joita se sitten poksauttelee
ympäristöön. Erittäin vaikea kasvi hävittää.
Vieraslajike Suomessa, tullut kait 1800 luvulla.

Vanha elli

Mitähän nämä?

Myöhässä, kun nyt vasta alkavat kukkia, mutta kesäkukkia kuitenkin. Eka kesää minulla ja viimeistä myös. En jaksa näin myöhäistä kukkimista kesäkukilta odottaa.

Tuota edellä ollutta täpläsievikkiä kasvatin muutamana kesänä, mutta en enää.

Äitini kasvatti klarkioita,eli immenkukkia. Tuo ainakin näyttää sellaiselta.

Tämä minun kuvassa oleva kasvi on varmaan helppo tunnistettava. Ostin viime vuonna muutaman taimen kun luulin, että perhosia houkuttelisi. En ole yhtään perhosta siinä nähnyt.

katinka


Voisko olla iisoppi-siis maustekasvi.mutta en toki tiedä-arvaan vaan.

Ei ole iisoppi, jos tuota minun viimeistä kasviani tarkoitat.


Olisiko laventeli?
Vanha elli

katinka

Vanha elli

Mitähän nämä?

Myöhässä, kun nyt vasta alkavat kukkia, mutta kesäkukkia kuitenkin. Eka kesää minulla ja viimeistä myös. En jaksa näin myöhäistä kukkimista kesäkukilta odottaa.

Tuota edellä ollutta täpläsievikkiä kasvatin muutamana kesänä, mutta en enää.

Äitini kasvatti klarkioita,eli immenkukkia. Tuo ainakin näyttää sellaiselta.


Iso silkkikukka.
Rankkasade piiskasi kasvit siihen kuntoon, että päätökseni ainoan kesän kokeilusta vahvistui entisestään.
Vanha elli


katinka


Voisko olla iisoppi-siis maustekasvi.mutta en toki tiedä-arvaan vaan.

Ei ole iisoppi, jos tuota minun viimeistä kasviani tarkoitat.


Olisiko laventeli?
Vanha elli

On se laventeli.
-katinka-

Mitkäs ne tässä? Ainakin takimmainen on ollut moneen kertaan, mutta siinä edessä, mikä?

Kävi niin, että se edessä oleva juroi kaksi kesää ja vasta kolmantena eli tänä kesänä keksi ruveta kasvamaan ja olin jo laittanut toisen kasvin siihen seinustalle.

Vanhan ellin ensimmäisessä kuvassa ruskolilja tai jokin muu lilja.

Toisessa kuvassa jokin kärhö voisi olla ja takana keijunmekko.

Mikähän tämä sitten on ,tätä olen yrittänyt hävittää paikalta siirtämällä muualle,mutta aina siitä vähän jää ja taas täyttää koko alueen.

woman51

Mikähän tämä sitten on ,tätä olen yrittänyt hävittää paikalta siirtämällä muualle,mutta aina siitä vähän jää ja taas täyttää koko alueen.

Voisi olla kaukaasianmaksaruohokin jos on matala, arveli katinka.

Laitoin tuon edellisen kuvan,mutta en ole varma sen nimestä itsekään,kyllä se saattaa olla kaukaasianmaksaruoho.

Tämä on helpompi,ei kasva omassa puutarhassa,en myrkyllisyyden takia ole hankkinut, vaikka kaunis olisikin.

woman51

Laitoin tuon edellisen kuvan,mutta en ole varma sen nimestä itsekään,kyllä se saattaa olla kaukaasianmaksaruoho.

Tämä on helpompi,ei kasva omassa puutarhassa,en myrkyllisyyden takia ole hankkinut, vaikka kaunis olisikin.


Sormustinkukka.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat