Sivut

Kommentit (1930)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
woman51

Norjanangervona olen kasvia pitänyt,mutta morsiusangervo taitaa olla melko samanlainen.

Näistä angervoista ei aina ota selvää erkkikään, mutta ei kai sen niin väliä. :)

Vanha elli

Etualalla, mikä?

Liljat ovat myös sellainen ryhmä kasveja, joita on sen sataa lajia, mutta tuo nyt on rusopäivänlilja. Niin minulle on kertonut hän, joka kasvin on istuttanut ja on hänellä on tietoa hyvin paljon.

Toisessa kuvassa jokin kärhö voisi olla ja takana keijunmekko.[/quote]

Kärhöjä on myös niin monta lajiketta, että ota heistä selvä. Kärhö siinä on keijunmekon kanssa, mutta mikä, en tiedä muuta kuin että on suurikukkainen, joten lie jokin jalo- tai loistokärhö, mutta lajikkeen voisi joku kertoa, jos tunnistaa. Yritin googlatakin, mutta ei tullut selvää.

Pistän tähän tutumman köynnöksen, josta on juttua ollutkin, mutta tänä kesänä se kukki aika mukavasti. Mikä?


Vanha elli

Etualalla, mikä?

Liljat ovat myös sellainen ryhmä kasveja, joita on sen sataa lajia, mutta tuo nyt on rusopäivänlilja. Niin minulle on kertonut hän, joka kasvin on istuttanut ja on hänellä on tietoa hyvin paljon.

Tuo oli siis minun tekstini, nimi vain jäi pois.

Tämäkin on ollut, mutta nyt sen kukat ovat hurjan isot, läpimitta n. kahdeksan senttiä ja kaikki melkein valkoisia tällä kertaa. Mikä?

Lainaus:

Onko Vanhalla ellillä Zinnia eli oppineiden kukka?

Niin, siis katinka joka ei muistanut kirjautua.

Pistän tähän tutumman köynnöksen, josta on juttua ollutkin, mutta tänä kesänä se kukki aika mukavasti. Mikä?[/quote]

Kiinankärhö

woman51

Pistän tähän tutumman köynnöksen, josta on juttua ollutkin, mutta tänä kesänä se kukki aika mukavasti. Mikä?

Kiinankärhö[/quote]
Kyllä. Nyt siinä on jo siementupsut, jotka ovat oikeastaan koristeellisemmat kuin vaatimattomat kukat. Pitää ottaa kuva, kunhan mennään taas maalle.
Vanha elli

Minulla on ongelma. Tämä kuvakin on huono, aurinko paistoi ja kamera surkea, mutta. Kasvi on matala, vain vajaa kymmenen senttiä korkea, valkoinen, viisiterälehtinen kello, joka ei niin syvä kuin kissankello. Oli kylläkin noussut aiemmin niitetylle nurmikolle, että mataluus voi johtua siitä. Lehdistä näkyy tuo niin kuin paistinlasta keskellä edessä. Kukkia oli vain yksi varressaan ja pystyssä ylöspäin. Kukat ovat läpimitaltaan kissankellon luokkaa.

Ei ole meillä ennen ollut enkä ole missään nähnytkään. Pistän toisen kuvan perään toisesta suunnasta. Täytyy merkitä paikka ja suojata ensi kesänä, ettei niitetä.

Mikähän lie?

Vanha elli

Päältä päin ei edes näytä kellolta, mutta on se. Isot lehdet takana eivät siihen kuulu.

Poikkesin pikaisesti maapaikan kirjaston koneella.

Kellokukka selvisi. Se on kuin onkin valkoinen harakankello. Piti oikein tutkia kasvikirjoja ja sieltä se selvisi. Löysin myös samalta alueelta yhtä ruippuisia oikeita harakankelloja eli niittäminen oli opettanut ne kasvamaan minipienenä. Kirjassa sanottiin, että harakankellot ovat harvoin valkoisia ja ensimmäisen kerran elämässäni minun kohdalleni sellainen osui ja vielä pihapiirissä.
Vanha elli

Tämä on voinut ollakin, en muista. Kuvasin sen äsken kaupunkikodin pihalla. Siis taloyhtiön, jonka pihan hoitavat muut. Kasvatin näitä yhtenä kesänä. Silloinen koira kaivoi ne ensin ylös. Sitten niitä piti tukea ja kärsivällisyyteni riittä tasan yhteen kesään.
Mikä?

Lainaus:

Ellillä kuvassa upea, kaunis kukka! Näyttäisi gladiolukselta... ehkä onkin?

On on, muttei minun omani, vain ihailtavissa ohi kulkiessa. Oli niitä siinä useampiakin, mutta kaikki hajallaan ja kallellaan eri suuntiin - tyypillisesti.
Vanha ellli

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat