Sivut

Kommentit (1930)

Kysyin klo 6.08 kuvassa olevaa kukkaa.
Timanttikukkana minä sen ostin,mutta kun lukee sääkukan tekstiä,niin voisi olla sekin.

Mutta mikä kukka tämä sitten on ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
woman51

Timanttiananas voisi olla.

Minä taas ajattelin tavallista koristeananasta. Ananas joka tapauksessa.

Timanttiananas on tuo minun kysymäni kukka.
Varren suomuissa kuulemma pitää olla aina vähän vettä siihen asti,kunnes varren juuresta alkaa työntää uutta alkua.
Alut sitten istutetaan uuteen multaan kasvamaan.
-marjutti-

Minä sain vuosi sitten tuon timanttiananaksen joulukukaksi asetelmassa,en muista miten sitä kastelin mutta ei ollut kovin pitkäikäinen.

woman51

Taponlehti ,köynnös taitaa olla keijunmekko.

Kyllä niin, mutta kun kaikki pitää nykyisin muuttaa eli nyt kuulemma nimi on muutettu peittolehdeksi. Mikähän siinäkin? Minulle se kyllä pysyy taponlehtenä.
Vanha elli

Taponlehdestä vielä, että se on kova leviämään. Pieniä alkuja löytyy milloin puutarhasta, milloin kylätien varrelta ja lähimetsästä. Ihmeteltiin sitä ensin, mutta sitten älyttiin, että myyrät tai hiiret kuljettavat siemenet mahassaan ympäristöön. Lehtien alla käykin kuhina ja kahtena kesänä on pitänyt laittaa verkkoaita ympärille, muuten "ajokoiraseehverin" ajokoirapuolisko kaivaa koko penkin nurin. Sen se teki ensimmäisenä meilläolokesänään täydellisesti, kun jahtasi näitä nelijalkaisia. Taponlehti kuitenkin toipui nopeasti.
Vanha elli

maleti

Mielenkiintoinen sivu,
Haluaisin tarkentaa Gloriosa keijunkukka,onko tämä ruukkukukka,
vai ulkokukka? On tosi kaunis minusta.

Täällä jutut rönsyilevät, mutta ei kai se mitään. Minulla ei ole hyvä tuntemus muuta kuin niistä kasveista, joita olen itse kasvatellut onnistuen vaihtelevasti. Keijunkukkaa ei ole minulla ollut, mutta olen nähnyt sen jossakin enkä edes muista, oliko se Suomessa vai jossakin muualla.

Googlelta kävin nyt lukemassa, että se on perenna, jonka pitäisi talvehtiakin ja jota voi kasvattaa ruukussa. Tarkoittaa varmaan, että ulkona ruukussa, luulisin, en tiedä. Sitä ei ole noissa kahdessa luettelossa, jotka minulla nyt on.

Vanha elli

Mikä tämä?

Minä olen joskus laittanut suikeroalpin amppeliruukkuun. Voisiko tuo olla sama kasvi?

katinka

Nyt on sellainen kysymys,johon en itsekään tiedä vastausta.
Kesällä ajellessa Punkaharjulta Savonlinnaan,maantienlaidan kahvilan pihalla kasvoi tämä puu.Se on koivu,sirorunkoinen.Lehdet oli pitkulaiset ja hammasreunaiset.
Sellainen koivu on,kun Pirkkalankoivu.
Voisiko olla se?

On pirkkalankoivu ja suikeroalpi.

Tuon suikeroalpin upotan syksyllä peltoon ja kaivan keväällä ylös ja vaihdan osan multaa, sen mitä saan paakusta irti, ettei kasvi kuole.
Vanha elli

tietääkö teistä kukaan, mikä kasvi kuvassa on?

Ostin sen muutama viikko sitten ja tietenkin heitin pakkauksen ohjeineen pois. Muistelen, että se ei siedä suoraa paahdetta, mullan täytyy olla tasaisen kosteaa ja kasvukaudella lannoitettava pari kertaa kuukaudessa.
Perinteinen värinokkonen tulokas ei ole.
Kissat natustelevat mielellään kasvin lehtiä.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat