Sivut

Kommentit (1930)

Luonnonkasvi, joka muuttuu rikkaruohoksi kasvaessaan väärässä paikassa. Orvokkien parvekelaatikkoon oli tämä yksilö löytänyt tiensä. Kukat eivät tule tuon kummemmiksi. Mikä kasvi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vanha elli

Tätä kasvia kyselin joskus, mutta sitä ei taidettu silloin kauhean hyvin tunnistaa, jos oikein muistan. Mikä?

 

Olen oppinut tuntemaan tuon kukan silkkikukkana eli klarkiana.

Tällainen kukka ilmestyi perennapenkkiini.Tilasin  perennakukkia kolmevuotta sitten ja yllätys,yllätys.Tänä kesänä tällaisia kukkia nousi kukkimaan.Mikä kukka on kyseessä?

 

Eipä tuota kasvia näytä kukaan ainakaan muutamaan päivään tunnistaneen.

En tunnistanut minäkään, kun en muista ikinä nähneenikään tuollaista. Niinpä lähetin kuvan alan ammattilaiselle ja sieltä tulla napsahti vastaus välittömästi, eli Astrantia, tähtiputki.

 

Ei ole ritarinkannus.

Epäilin omaa ajatustani ja kysyin taas alan ammattilaiselta. Kasvi on syyssyrikkä. En ollut ikinä kuullutkaan. Kyllä kasveja on niin moneen lähtöön, että hyvä kun tavallisimmat tuntee.

Vanha Elli, olen samaa mieltä. Nykyisin kasvien kirjo on valtava ja koko ajan tulee uusia. Tuleekohan pää vetävän käteen koskaan näissä uusissa lajikkeissa?

Täällä oppii koko ajan uutta. Se on kivaa, kun saa oikein kuvien kanssa opetella uusia tuttavuuksia

Kiitos syyssyrikästä Vanha elli! En ole minäkään ennen moisesta kuullut.

Tätä kuvaani mietin, olinko jo laittanut sen johonkin keskusteluun? No, en nimeä varmaan kuitenkaan. Tämän minä tiedän. Tunnistatteko kasvin?

suomarja

Onko piikkiputki ?

Ei ole piikki-eikä muukaan putki. Kasvin nimen luin kyltistä mikä oli laitettu, siis uusi tuttavuus minullekin.

katrinka

Meren rannassa nurmikolla kasvoivat nämä siniset kukat. En tiedä mitä ovat.

Tuon edellisen nimeä en vielä ihan kerro.

 

Tuo on melko varmasti rohtopurasruoho eli kurkkuyrtti.

Edellistä en tiedä, jälkimmäinen on tuttu, mutta nimi hukassa.

 

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat