Sivut

Kommentit (178)

Kävin varmistamassa keltasauramon. Kyllä sitä nuuskin ja hypistelinkin, mutta jos tuoksui, niin hyvin heikosti tai sitten minulta on hajuaisti heikentynyt. Noiden paras kukinta-aika on jo ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pelargonilta näyttää tuo edellinen kuva,minulla talvehtinut riippapelargoni ei ole vieläkään alkanut kukkia,ehkä syy on huoneenlämmössä talvehtiminen,tai sitten joku muu.

Oma kuvani on kuvattu ojanpientareelta,tunnistaako kukaan.

Vierailija

Ania1 kirjoitti:
Pelargonilta näyttää tuo edellinen kuva,minulla talvehtinut riippapelargoni ei ole vieläkään alkanut kukkia,ehkä syy on huoneenlämmössä talvehtiminen,tai sitten joku muu.

Oma kuvani on kuvattu ojanpientareelta,tunnistaako kukaan.

Kasvi näyttää peltopähkämöltä.  En ole varma, mutta vakaasti arvelen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ania1 kirjoitti:
Pelargonilta näyttää tuo edellinen kuva,minulla talvehtinut riippapelargoni ei ole vieläkään alkanut kukkia,ehkä syy on huoneenlämmössä talvehtiminen,tai sitten joku muu.

Oma kuvani on kuvattu ojanpientareelta,tunnistaako kukaan.

Kasvi näyttää peltopähkämöltä.  En ole varma, mutta vakaasti arvelen.

Neljä lukijaa näyttää tietävän kasvin oikean nimen, koska heille ei kelpaa peltopähkämö päätellen miinustuksista. Kuka hennoisi kertoa, mikä kasvi on? Mitä haittaa siitä on tietäjille, että toisetkin tietäisivät?

Löysin samanlaisia kasveja pari vuotta sitten ulkovajan seinustalta enkä löytänyt niille silloin nimeä. Tarkistin juuri kasvupaikan, siellä ne taas aloittavat kukintaansa.

Eiköhän vain ole noita peltopähkämöitä,guuglettelin nimellä ja samalta minusta vaikuttaa.Nuo miinuspeukut meriteeraa sitten jotain muuta! Kasvi on minulle kyllä outo ja uusi, nimineen päivineen.

Minkä kasvin siemeniä?

Kuvittelin, että siemenet tököttävät pystyssä, mutta nepä riippuvatkin ohuen varren päässä. Huomasin sen vasta, kun rupesin niitä irrottelemaan.

St.Paulia

Elli, tämä on liian vaikea. En ala edes arvaamaan.  Päästä epätietoisuudesta. Odotan oikeaa vastausta uteliaana.

Vierailija

Yrttipuistossa tänäänkin kävin ja siellä on joku tuon näköinen kirveli, olikohan saksankirveli?

Muisteli katrinka

Mutta väärin muistin. Hei Vanha elli, se oli tarharaunioyrtti kuitenkin.Rrohtoraunioyrtti siinä vieressä oli jo kukkinut. Ihan äsken tarkistin kun kävin aamulenkillä yrttipuistossa vartavasten sen tekemässä. Vieläkin tuntuu ne tuoksut nenässä.

Tässähän sitten taas uusi tunnistettava.

Meinasi mennä vaikeaksi. Katselin ja katselin kuvaa, kun oli niin mahdottoman tutun näköinen kasvi. Aikani kun mietin ja kävin välillä keittiössä, tuli se tieto sieltä kovalevyltä. Itsekin olen korianteria kasvattanut, mutta siitä on yli 20 vuotta aikaa. Ei siis ihme, että kesti.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Suosituimmat