GoogleAnalytics

Sosiaaliset tulokset

Sosiaalisen median sijoitetun pääoman tuottoprosentin todistaminen on erittäin haasteellista jopa verkkomarkkinoinnin ammattilaisille. Enää se ei ole sitä. Tulokset-raportti mahdollistaa sosiaalisen median markkinoinnin mittaamisen. Raportissa näkyy selkeästi sosiaalisen median vaikutus yritykseesi.

Sosiaaliset tulokset

Yleiskatsaus

Tulokset-raportissa näkyvät sosiaalisten verkostojen kävijöiden synnyttämien tulosten tulosprosentit ja rahallinen arvo. Nämä käynnit liitetään tavoitteisiisi ja verkkokauppatapahtumiin. Voit itse valita yrityksesi kannalta tärkeät tavoitteet ja sen jälkeen tarkastella, miten sosiaalinen media liikenteen lähteenä auttaa sinua saavuttamaan nämä tavoitteet.

Miksi Tulokset-raporttia kannattaa käyttää?

Kun käytössä on monia markkinointikanavia ja ohjelmia, niiden tavoitteisiin kohdistuvan vaikutuksen ymmärtäminen auttaa tekemään järkeviä sosiaalisen median strategioita koskevia päätöksiä.

  • Näet sosiaalisen median vaikutuksen tavoitteisiisi selkeistä ja käyttövalmiista raporteista.
  • Saat selville millainen sisältö tuottaa tuloksia sosiaalisessa ympäristössä.
  • Voit näyttää tulosraportit tärkeille sidosryhmille ja perustella sosiaalisen median merkityksen.

Miten se toimii?

  • Tulokset-raportti käyttää viittauslähdettä ja linkittää suoraan määrittämiisi tavoitteisiin ja verkkokaupan seurantaan.
  • Raportit erittelevät sosiaalisen median vaikutuksen, kun sosiaalinen media on ollut asiakkaan viimeinen viittauslähde eli asiakkaat ovat esimerkiksi saapuneet sivustollesi suoraan sosiaalisen median sivustolta. Raporteissa eritellään myös tapaukset, joissa sosiaalisen median sivusto on ollut mukana tuloksen syntymisen aikaisemmassa vaiheessa.

Mistä löydän sen?

Tulokset-raportti löytyy Normaali raportointi ‑välilehdeltä kohdasta Liikenteen lähteet > Sosiaalinen > Tulokset.