GoogleAnalytics

Sosiaalisten toimintojen lähteet

Sosiaalinen media laajenee jatkuvasti. Sillä on suuri merkitys, minkä verran ja missä verkostoissa panostat yhteisöjen sitouttamiseen. Sosiaalisten toimintojen lähteiden raporttien avulla voit tarkentaa mihin käytät aikaasi ja muokata sosiaalisia taktiikoita tietojen pohjalta pelkkien tuntemusten sijaan.

Sosiaalisten toimintojen lähteet

Yleiskatsaus

Selvitä, mitkä sosiaaliset verkostot ja sivustot ohjaavat laadukkaimman liikenteen, niin voit tarkentaa sosiaalisen median kampanjoita.

Miksi sosiaalisten toimintojen lähteitä kannattaa käyttää?

Olemme tehneet työn puolestasi: kaikki sosiaalisen median liikenteesi ovat nyt kätevästi yhdessä paikassa.

  • Hanki yleiskuva tuotemerkkisi kannalta tärkeimmistä sosiaalisista verkostoista.
  • Näe, mitkä verkostot lähettävät liikennettä.
  • Visualisoi, miten sosiaalisista verkostoista saapuvat kävijät kulkevat sivustollasi.
  • Selvitä sosiaalisten toimintojen lähteiden avulla, mitkä sosiaaliset mediat ovat olennaisimpia sivustosi kannalta.

Miten se toimii?

Google Analyticsin liikenteen lähderaporttien avulla voi mitata ja analysoida eri lähteistä, kuten hakutuloksista tai viittauksista saapuvaa liikennettä. Sosiaalisten toimintojen lähteet -raportit segmentoivat ja ryhmittelevät automaattisesti sadoista sosiaalisista verkostoista saapuvan viittausliikenteen, jolloin voit itse keskittyä analyysiin.

  • Lähteinä toimivat sosiaaliset verkostot ryhmittelevät kaikista alustoista, esim. YouTubesta, saapuvan viittausliikenteen.
  • Selvitä, mitkä verkostot ohjaavat liikennettä jollekin tietylle sivulle.
  • Selvitä, millainen sisältö on suosittua kaikissa sosiaalisissa verkostoissa.
  • Vertailutaulukoissa näkyy kaikki liikenne ja sosiaalisten toimintojen lähteet.

Mistä se löytyy?

Sosiaalisten toimintojen lähteet -raportti löytyy Normaali raportointi ‑välilehdeltä kohdasta Liikenteen lähteet > Sosiaalinen > Sosiaalisen median kävijävirta.