Hyödynnä raporttisi tehokkaasti

Olemme keränneet yhteen tiedot, jotka ovat mielestämme käyttäjille kaikista hyödyllisimmät. Käytä hetki tilisi määrittämiseen ja käytä tarkistuslistaa Google Analyticsin tehojen valjastamiseksi käyttöön. Ohjekeskuksesta löydät vastauksia useimmin kysyttyihin kysymyksiin ja neuvoja seurantakoodin käyttöönottoon.

Aloitus

Asenna seurantakoodi: asenna seurantakoodi, niin näet raportit 24 tunnin kuluessa.


Tee tavoitteita: Tunnista tärkeimmät tapahtumat, joita haluat seurata, esimerkiksi mainosten tulosprosentit, markkinoihinhanneet tai verkkokaupan. Tee tavoitteita, joiden avulla voit mitata tehokkuutta.


Työskentele raporttitietojen avulla: tutki tietoja ja opettele tulkitsemaan perusraportteja.

Verkkomainonnan ja verkkokaupan maksimointi

Liitä AdWordsiin: Seuraa AdWords-tuloja, tuloksia ja sijoitetun pääoman tuottoprosenttia. Saat lisätietoja katsomalla tämän lyhyen videon.


Yhdistä AdSense Onko sinulla AdSense-tili, jotta voit ansaita rahaa verkkosivustollasi? Yhdistä AdSense- ja Google Analytics-tilit ja saat syvällisempää tietoa AdSensen tehokkuudesta. Selvitä mitkä sivut ja liikennelähteet tuottavat eniten tuloja ja optimoi verkkosivuston suorituskyky käyttäen AdSense-raportteja.


Optimoi avainsanoja: videoissa kerrotaan, miten saat eniten irti mainontakulutuksesta.


Lisää kampanjoihin tunnisteita: seuraa bannerimainosten, sähköpostimarkkinoinnin ja muiden markkinointihankkeiden tuloksia.


Seuraa verkkokauppaa: yhdistä verkkokaupan tehokkuus avainsanoihin ja markkointikampanjoihin, jotta saat muun muassa tietoja sijoitetun pääoman tuottoprosentista.

Lisätoimintoihin tutustuminen

Tehostettu segmentointi: luo ja käytä omia segmenttejä, joiden avulla voit selvittää ja analysoida liikenteen tiettyjä osia.


Omat reportit: vedä ja pudota -käyttöliittymän avulla voit luoda raportteja, joissa on juuri halumasi tiedot.


Seuraa Flashia: Adobe Flash-, Flex- ja AS3-sisällön yksinkertainen seuranta.


Lähetä omia raportteja sähköpostitse: lähetä säännöllisesti ajoitettuja raportteja yrityksesi osakkaille.